Laboratorium 3
Konstrukcja robota
Wykorzystaliśmy konstrukcję robota typu „skorpion bez ogona” pozostawioną przez poprzednią grupę. Niestety robot był w połowie rozebrany…
Po skompletowaniu ogona i wyposażeniu go w kolce jadowe skorpion Irek prezentował się mniej więcej tak:
Algorytmy
Algorytm 1
Algorytm 2
Kolejny algorytm przewidywał jazdę do przodu, po napotkaniu przeszkody Irek atakował ją swoim ogonem (z czujnikiem dotyku na czubku) i w razie trafienia w coś wycofanie się na bezpieczną odległość. Zmieniliśmy jeszcze szybkość działania silnika odpowiedzialnego za ogon co zrobiło z Irka wytrawnego myśliwego.Oto jak wyglądał algorytm:
PLIK PROJEKTU
Nagranie z działaniem algorytmu
Problemy
Resztę naszego czasu pochłonęły prace nad zrównolegleniem niektórych czynności. Np. by podczas wycofywania się Irek dalej sprawdzał obecność przedmiotów przed sobą i w razie wykrycia czegoś atakował. Niestety brakło czasu bo dojść do rozwiązania.
Największym problemem na tym laboratorium jest niewystarczająca ilość czasu na konstrukcje i programowanie ( i dodatkowo rozłożenie na koniec laboratorium).
Propozycje
stworzenie krótkiego opisu podstawowych konstrukcji algorytmów (np. z równoległym wykonywaniem czynności i jednoczesnym monitorowaniem stanu czujników) co mogłoby się przyczynić do krótszego okresu przystosowania się do nowego (niestety nie do końca intuicyjnego) środowiska programistycznego jakim jest Mindstorms NTX.
W celu efektywniejszego wykorzystania czasu można się zastanowić nad trzymaniem kilku zestawów złożonych w gotowe konstrukcje (np. proponowane przez lego).