Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:psi:labs:lab_search [2020/10/05 19:27]
msl [STRIPS]
pl:dydaktyka:psi:labs:lab_search [2020/10/05 19:30]
msl [7 Dla zainteresowanych]
Linia 179: Linia 179:
     - Uruchom na gotowym grafie algorytm przeszukiwania i zapisz wyniki.     - Uruchom na gotowym grafie algorytm przeszukiwania i zapisz wyniki.
  
-===== - Dla zainteresowanych ​=====+===== - Zagadnienie automatycznego planowania ​=====
  
-Podczas tego laboratorium dotknęliśmy bardzo ważnej i wszechobecnej (przemysł, robotyka, gry komputerowe,​ etc.) dziedziny AI, jaką jest planowanie. Zasadniczo ​ planowanie polega na znalezieniu ciągu akcji (zwanego planem), który po zastosowaniu na stanie początkowym S, doprowadzi do osiągnięcia stanu docelowego G. Każda akcja posiada warunki, w których może zostać wykonana oraz skutki jej zastosowania. Planowanie jest **trudne**, o ile nie założy się odpowiednich ograniczeń na akcje, jego złożoność jest klasy [[http://​en.wikipedia.org/​wiki/​PSPACE|PSPACE-zupełnej]]. Trzeba ponadto zauważyć, że w realnych ​nie zabawkowych ​problemach występują dodatkowe czynniki zwiększające trudność problemu: ​+Podczas tego laboratorium dotknęliśmy bardzo ważnej i wszechobecnej (przemysł, robotyka, gry komputerowe,​ etc.) dziedziny AI, jaką jest planowanie. Zasadniczo ​ planowanie polega na znalezieniu ciągu akcji (zwanego planem), który po zastosowaniu na stanie początkowym S, doprowadzi do osiągnięcia stanu docelowego G. Każda akcja posiada warunki, w których może zostać wykonana oraz skutki jej zastosowania. Planowanie jest **trudne**, o ile nie założy się odpowiednich ograniczeń na akcje, jego złożoność jest klasy [[http://​en.wikipedia.org/​wiki/​PSPACE|PSPACE-zupełnej]]. Trzeba ponadto zauważyć, że w realnych ​niezabawkowych ​problemach występują dodatkowe czynniki zwiększające trudność problemu: ​
  
   * niepełna wiedza o aktualnym stanie (np. brak odpowiednich sensorów w robocie)   * niepełna wiedza o aktualnym stanie (np. brak odpowiednich sensorów w robocie)
Linia 216: Linia 216:
 ==== Zadania ==== ==== Zadania ====
  
-  - Należy pobrać ​{{:​pl:​dydaktyka:​psi:​labs:​strips_planner.pl|kod programu planującego}} i uzupełnić ​go o informacje potrzebne do rozwiązania problemu bloków (sekcje ''​%TODO:''​). Objaśnienia:​+  - Należy pobrać uzupełnić ​powyższy program w Prologu ​o informacje potrzebne do rozwiązania problemu bloków (sekcje ''​%TODO:''​). Objaśnienia:​
     - dla wygody planowania możemy pominąć numery kolumn, a stan może być reprezentowane przez pięć typów faktów (przykładowe stany można zobaczyć w sekcji ''​EXAMPLES OF USAGE''​):​     - dla wygody planowania możemy pominąć numery kolumn, a stan może być reprezentowane przez pięć typów faktów (przykładowe stany można zobaczyć w sekcji ''​EXAMPLES OF USAGE''​):​
       - ''​ontable/​1''​ --- dany klocek leży na stole, np. ''​ontable(a)''​       - ''​ontable/​1''​ --- dany klocek leży na stole, np. ''​ontable(a)''​
pl/dydaktyka/psi/labs/lab_search.txt · ostatnio zmienione: 2020/10/05 19:30 przez msl
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0