Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091216-11c [2009/12/21 23:49]
jsi09
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091216-11c [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
 ====== Sprawozdanie z laboratorium 3 ====== ====== Sprawozdanie z laboratorium 3 ======
- 
 ===== - Wstęp ​ ===== ===== - Wstęp ​ =====
  
 Celem trzeciego, ostatniego laboratorium było zapoznanie się z bardziej zaawansowanymi funkcjami jakie oferuje środowisko dostarczone do zestawu LEGO Mindstorms. Celem trzeciego, ostatniego laboratorium było zapoznanie się z bardziej zaawansowanymi funkcjami jakie oferuje środowisko dostarczone do zestawu LEGO Mindstorms.
  
-W ramach bliższego zapoznawania się z zestawem i jego możliwościami mieliśmy oprogramować jeden bądź więcej z proponowanych algorytmów. Po długiej i konstruktywnej dyskusji na temat, jaki algorytm powinniśmy wybrać, doszliśmy do porozumienia. Wybraliśmy drogę, która oferowała największą możliwość zapoznania się z funkcjami oferowanymi przez zestaw, czyli algorytm złodziej (w pewnych kręgach mówi się, że wpływ na decyzję mógł mieć kolega z Nowej Huty, jednak jest to oczywista ​nie prawda). +W ramach bliższego zapoznawania się z zestawem i jego możliwościami mieliśmy oprogramować jeden bądź więcej z proponowanych algorytmów. Po długiej i konstruktywnej dyskusji na temat, jaki algorytm powinniśmy wybrać, doszliśmy do porozumienia. Wybraliśmy drogę, która oferowała największą możliwość zapoznania się z funkcjami oferowanymi przez zestaw, czyli algorytm złodziej (w pewnych kręgach mówi się, że wpływ na decyzję mógł mieć kolega z Nowej Huty, jednak jest to oczywista ​nieprawda).
 ===== - Algorytm ===== ===== - Algorytm =====
  
-Na zajęciach stworzyliśmy tylko jeden algorytm. Nie było to spowodowane tym, że nie mieliśmy ochotybądź odpowiednich umiejętności do tego. Było wręcz przeciwnie (zwłaszcza w przypadku chęci). Po stworzeniu podstawowej wersji algorytmu stworzyliśmy dwie kolejne. W pełnej wersji jednak opisany został wyłącznie ostatni algorytm. Zawiera on bowiem funkcjonalność i możliwości poprzednich i nie było by konstruktywnym kilkukrotne powtarzanie tej samej informacji (było by za to bardzo nudne).+Na zajęciach stworzyliśmy tylko jeden algorytm. Nie było to spowodowane tym, że nie mieliśmy ochoty bądź odpowiednich umiejętności do tego. Było wręcz przeciwnie (zwłaszcza w przypadku chęci). Po stworzeniu podstawowej wersji algorytmu stworzyliśmy dwie kolejne. W pełnej wersji jednak opisany został wyłącznie ostatni algorytm. Zawiera on bowiem funkcjonalność i możliwości poprzednich i nie było by konstruktywnym kilkukrotne powtarzanie tej samej informacji (było by za to bardzo nudne).
  
 ==== - Wersja noob ==== ==== - Wersja noob ====
Linia 50: Linia 48:
 Dodatkowo bardzo ciekawym urozmaiceniem laboratorium było by zwiększenie roli mechanika. Można by było to uzyskać poprzez podejście odwrotne niż prezentowane na laboratorium. Dostępny był by opis oraz algorytm, który trzeba by było przenieść na robota, którego dopiero należało by zbudować. Chociaż i tak najwięcej nauki i przyjemności mogło by dać faktyczne podzielenie zespołu na konstruktora i programistę. Dodatkowo bardzo ciekawym urozmaiceniem laboratorium było by zwiększenie roli mechanika. Można by było to uzyskać poprzez podejście odwrotne niż prezentowane na laboratorium. Dostępny był by opis oraz algorytm, który trzeba by było przenieść na robota, którego dopiero należało by zbudować. Chociaż i tak najwięcej nauki i przyjemności mogło by dać faktyczne podzielenie zespołu na konstruktora i programistę.
  
-W celu przedstawienia pełni możliwości zestawu LEGO Mindstorms, można by przedstawić możliwości programowania na przykład z wykorzystaniem języka C. Środowisko LEGO Mindstorms NXT jest dosyć ​problematyczne ​(problemy ze ścieżkami) i może część osób zniechęcić. Przedstawienie ​możliwości robota, po napisaniu programu w C mogło by sprawić, że część osób zainteresowało by się głębiej tą tematyką. Dodatkowo ciekawe było by porównanie jakości sterowania i szybkości działania przy napisaniu ​programu za pomocą dostarczonego środowiska ​innych ​źródeł.+W celu przedstawienia pełni możliwości zestawu LEGO Mindstorms, można by zaprezentować możliwości programowania na przykład z wykorzystaniem języka C. Środowisko LEGO Mindstorms NXT jest czasem ​dosyć ​irytujące ​(problemy ze ścieżkami, brak możliwości wyciągnięcia wszystkich elementów z pętli) i może część osób zniechęcić. Przedstawienie ​funkcjonalności robota, po napisaniu programu w C mogło by sprawić, że część osób zainteresowało by się głębiej tą tematyką. Dodatkowo ciekawe było by porównanie jakości sterowania i szybkości działania przy wykonywaniu ​programu ​stworzonego ​za pomocą dostarczonego środowiska ​oraz z wykorzystaniem ​innych ​środowisk.
  
 ===== - Spakowany program ===== ===== - Spakowany program =====
pl/dydaktyka/jsi/2009/sprawozdania/jsi20091216-11c.1261435749.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:52 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0