Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091202-11c [2009/12/09 14:29] jsi09 |
pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:jsi20091202-11c [2009/12/09 14:35] jsi09 |
{{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:program4.jpg|}} | {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:program4.jpg|}} |
| |
Robot dokonuje otwarcia, a następnie zamknięcia szczypiec, i w założeniu teoretycznym uchwycenie przedmiotu. Następnie porusza się z tym przedmiotem tak jak w przypadku program0. Przykład ten pokazuje złą interpretacje zasad działania edytora. Robot sprawdza stan czujnika, jednak z powodu tego , że instrukcje są wykonywane sekwencyjnie, nie interpretuje jego odczytu, wykonując dalsze komendy. Tak więc , praktycznie, program działa podobnie do program0. | Robot dokonuje otwarcia, a następnie zamknięcia szczypiec, i w założeniu teoretycznym uchwycenie przedmiotu. Następnie porusza się z tym przedmiotem tak jak w przypadku program0. Przykład ten pokazuje złą interpretacje zasad działania edytora. Robot sprawdza stan czujnika, jednak z powodu tego , że instrukcje są wykonywane sekwencyjnie, nie interpretuje jego odczytu, wykonując dalsze komendy. Tak więc, praktycznie, program działa podobnie do program0. |
| |
Tworzenie tych programów pozwoliło nam zauważyć, że bloki wykonywane są sekwencyjnie. W celu uzyskania logiki działania (np. zachowania w zależności od wskazania sensora) należy zastosować bardziej złożone bloki jak np. blok switch. | Tworzenie tych programów pozwoliło nam zauważyć, że bloki wykonywane są sekwencyjnie. W celu uzyskania logiki działania (np. zachowania w zależności od wskazania sensora) należy zastosować bardziej złożone bloki jak np. blok switch. |
===== 5. Uwagi ===== | ===== 5. Uwagi ===== |
Pomimo usilnych prób nie udało nam się rozwiązać problemu komunikacji za pomocą bluetooth'a. Nasz komputer nie potrafił obsłużyć bluetooth'a. Prawie dokonaliśmy połączenia z komputerem sąsiedniej grupy, jednakże napotkaliśmy na sytuację w której wymuszono na nas podanie hasła administratora, którego nie posiadaliśmy. | Pomimo usilnych prób nie udało nam się rozwiązać problemu komunikacji za pomocą bluetooth'a. Nasz komputer nie potrafił obsłużyć bluetooth'a. Prawie dokonaliśmy połączenia z komputerem sąsiedniej grupy, jednakże napotkaliśmy na sytuację w której wymuszono na nas podanie hasła administratora, którego nie posiadaliśmy. |
| |
| Dodatkowym utrudnieniem jest mały rozmiar sali laboratoryjnej, w przypadku kompletu grup sala jest za ciasna. |
| |
| Laboratorium zostało wykonane w trzyosobowej grupie : Reichert, Polak, Papp. |